Wednesday 25 March 2009

Cerita After Office Hour

Semalam, masa on da way balik dari keje, Aizara tanya kat aku, "Ibu, ibu dah punch ke?" Aku jawab kat dia, dah. Pastu abah dia plak tanya kat dia, "Aizara dah punch ke?" Tanpa teragak2 dia jawab, "Aizara mana punch! Aizara kan gi school? Ibu je yg punch." Lancar je mulut dia berkata2... Aku terus tergelak. Semakin hari semakin bijak Aizara ni.

Tak lama lepas tu plak, dia citer pasal ada puzzle jatuh kat school. Dia kata, kawan dia (sapa entah aku pun lupa nama apa yg disebut smlm) terkejut sambil cakap, "mana bulat ni?" Aku duk ingatkan bulat tu nama gelaran salah sorang kawan dia, so aku pun tanya la, "Bulat tu sapa?" Korang tau apa dia jawab? Dia jawab, "Bulat tu circle la....". Kuangkuangkuang.... Abah dia gelak besar. Dalam hati aku, hmmmm, sabar je la....

Tadi plak, sesampai dia n abah dia kat depan ofis (to fetch me), abah dia call aku cam biasa. Pastu dia paskan phone dia kat Aizara. So, Aizara la yg duk bercakap. Dia mintak nak masuk ofis aku, padahal masa tu aku dah siap nak balik dah pun. Aku cakap, tak yah le, ibu dah nak kluar dah ni... Pastu dia cakap kat aku dia nak tgk aku keje. Aku kata kat dia aku nak balik dah ni... Then dia cakap lagi, "Nanti ibu tak leh masuk macam mana? Nanti Aizara bukak pintu ibu, nanti pintu patah, macam mana??" Hmmm, aku pun pelik apsal dia cakap cam tu... Rupa2nya yang dia maksudkan ialah klu dia tak dpt masuk ofis aku cam mana.... Nnt dia bukak pintu, pintu pecah pulak... Hishhhh, macam2 Aizara ni....

5 comments:

EdaManAli said...

aizara yg pelik...kuangkuangkuang...

Ibu Aizara said...

Bkn pelik, tp macam2....

EdaManAli said...

bagai2 bak kate uncle...

Nurul Ulfa said...

kids are so cute...can't wait for my heroes to talk...sure it will add joy to my life (^_^)esspecially at stress time

idafatimah said...

hahaha..aizara bijak berkate2 mcm ude die...