Saturday 7 March 2009

Boikot or koibot???

Last thursday, on the way for home, me and hubby (hubby dah balik dari outstation) tgh duk berkira2 nak makan apa for dinner nanti. tetiba Aizara bersuara, tp yg aku dgr cuma KFC... Pastu aku tanya dia apa yg dia cakap. Rupe2nye dia ajak gi KFC... Pastu aku cakap ngan dia, tak boleh... Pastu dia tanya kat aku, "kenapa ibu? Koibot ke ibu?" Aku tanye dia semula "apa dia?" Dia ulang ngan suara lantang, "Koibot ke ibu?" Aku ngan hubby tergelak besar... Dia nak cakap boikot tp jadi koibot... Hahahaha, sabo je la....

Dulu pun pernah gak dia kluarkan perkataan pelik... Masa tu kami on da way balik ke umah kami dr kampung. Time tu baru lepas raya. So, most of jalanraya dia hiasi dgn lampu warna warni and lampu berbentuk ketupat... Dia yg excited tgk lampu cantik2, terus menjerit "ibu, kesumtat, ibu..." Aku pun cam biasa tanya balik "apa dia?" sb nak confirm apa yg dia cakap. Sambil menuding jari kat lampu ketupat tu, dia sebut, "kesumtat...." Berdekah2 kami ketawa... riuh satu keta.... Rupe2nya ketupat yg dia maksudkan.... Sampai hari ni aku teringat citer tu....

No comments: