Thursday 18 December 2008

Filem 'Histeria'

Aku baca artikel pasal filem ni dalam paper hari ni... Aku tgk trailer citer ni pun, agak menyeramkan tp tak tau la sejauh mana keseraman citer ni... Kot2 la dlm trailer diorg sunting part2 yg menarik je kan... Menurut artikel yg aku baca, dlm filem ni terdpt satu scene di mana pompuan ngan pompuan kissing each other. Kiranye ni babak aksi lesbian la ni... menurut artikel yg aku baca ni, pertama kali penonton dpt menyaksikan babak pompuan cium pompuan kat filem. Maknanye FINAS lepaskan adegan ni la kan.... Aku pelik cam mana babak cam ni boleh dilepaskan... Apa justifikasi FINAS melepaskan babak ni... Aku tak rasa aksi cam ni perlu dipertontonkan... Ia seolah2 membenarkan perbuatan seperti ni di khalayak ramai... Tak gitu...? Bukan kah perbuatan tu diharamkan di sisi agama? Dan apa plak motif pengarah mengadakan babak seperti ni? Adakah untuk menunjukkan scenario sebenar lesbian atau sekadar untuk lakukan filem dia? Tak faham....

No comments: