Saturday 13 December 2008

Aizara 1st visit to cinema...

Cuti hari raya haji hari tu, aku continue cuti for 2 more days. So, on last wednesday, aku ngan adik aku bawak anak2 kami and 2 orang adik kami ke One Utama to watch Madagascar Escape to Africa. This is the first time aizara ke cinema. Aku pun tak sabar nak tengok gelagat dia kat panggung. Bila dah masuk je, dia excited giler la tengok tv punye la besar... Pastu, bila lampu tutup je, dia cakap kat aku, ibu, gelap, ibu. Kenapa gelap, ibu? Pastu aku suruh la dia senyap and tengok citer tu kan... Tp dia duduk tak diam, resah semacam je... Kepala duk toleh sana, toleh sini, duk tengok orang gelak (macam boleh nampak dalam gelap tu). Aku tegur dia suruh diam, dia diam sekejap. Pastu duk tak diam balik... Tetiba dia cakap dia nak duk atas riba aku. Aku pun pangku je la dia. Takut dia sejuk la kan. Maklumlah, dia bukak jaket dia sebaik saja sampai kat seat. Tak lama lepas tu, dia senyap, kepala pun terlentuk2. Rupe2nye dia tido.... Sabor je la... Agaknye sb gelap, terus je mata jd ngantuk... Org lain punye la gelak bagai nak rak, yang dia tido punya la nyenyak... Aizara, aizara...

































Muka Aizara yg baru bangun tido..hahaha







Lupa pulak aku nak komen citer Madagascar ni. Bagi aku, citer ni memang interesting, exciting, funny and lots of good values in it. Pelbagai kisah yg diselitkan, kisah kekeluargaan, persahabatan dan unity in animal kingdom. Watak yang aku paling suka adalah penguin yang ala2 gangster gitu. Tapi penguin ni bijak, dia lah yang mengepalai escape plan yang tak sampai tu.... Dalam Madagscar yg 1st pun, penguin tu jugak yang hijack kapal laut yang bawak diorg ke Madagascar. I recommend sesiapa yang nak tengok citer yang ringan dan kelakar, should watch this movie. This movie is not for kids only, adults can also enjoy it.

1 comment:

azran said...

Aixara tidur dalam cinema?!!..ehhehe..Okla tu dulu ibu aizara pun tidur jugak, masa tgk LOTR III ngan abah!!!!...