Thursday 17 February 2011

Kerana Salah Faham...


"Kadang2 sebuah persahabatan yg dibina berpuluh tahun lamanya boleh musnah hanya kerana sesaat salah faham yang melanda...."
Itu lah kata2 yg ku tulis di status FB ku. Bkn sekadar ucapan tetapi ia menggambarkan apa yg ku alami dan ku rasai akhir2 ini. Hanya kerana salah faham dan syak wasangka serta bawaan mulut seseorg yg suka melihat org bergaduh menyebabkan seseorg itu berubah tingkahlaku. Disebabkan itu, aku rasa suasana pejabat sudah tidak seperti dulu. Kalau dulu, kami sentiasa berkongsi cerita, luahan rasa dan pendapat dan bergelak ketawa, dan sekarang semua tu berkurangan... Tiada tegur dan sapaan yg ceria seperti dulu, tiada perkongsian maklumat dan luahan rasa, tiada perkongsian cerita kehidupan kami sehari2.

Aku sgt keliru sekarang, sama ada aku perlu pulihkan keadaan atau biarkan masa menentukan segalanya... Sekiranya aku memilih untuk memulihkan keadaan, maka aku perlu merendah diri dan memohon maaf di atas segala salah faham dan kekeliruan yang timbul atau just let the time heals everything... which require patient in my heart to bare with this miss communication, cold and silence treatment and never ending doubt and mistrust... Do I have the strength to face this???

Monolog: I'm finding the strength to face the day....

No comments: