Wednesday 9 April 2008

Shopping at Castleford Outlet

Last weekend, aku ngan kawan2 plan nak gi shopping kat Castleford Outlet. So, on last monday, we all pun heading to the place. As decided before, we bought train ticket (return) from Leeds to Castleford. Aizara pun excited la naik train. Start walking to the platform hingga la sampai kat Castleford Outlet, mulut dia tak berhenti bercakap dan menyanyi...

Sampai kat Castleford, kitaorg pun get off from the train. Kawan aku, Anum kata ni bukan tempat dia ni.... Tempat dia lain, ada building besar and jalan sikit je terus jumpa ngan Outlet tu... Lerrrr... Kitaorg tanya kat a couple train conductors, but non of them seem to know about that place. Uuiiikkk, pelik ni... So we all pun try la call member2 yg lain yg tau pasal tempat ni but tak de plak yg angkat telefon. At last, aku call hubby aku kat Msia, suruh dia cari info pasal Castleford Outlet ni... Rupe2nye, kitaorg tersalah station, daaaa.... We supposed to heading to Glasshoughton. Tu la tak buat homework before travel, ini le jadinye.... Dah la salah beli tiket pas tu salah turun plak tu... So, we have to wait for another train to go there...

Akhirnye sampai lah kitaorg ke tempat yg sepatutnye dituju. Dgn seronoknye kami melangkah menuju ke outlet2 yg sedang menanti kedatangan kitaorg ni. The place is very nice. Ada byk designer outlet yg aku pun tak kenal nama2nye. Antara outlet yg terkenal yg ada kat situ, Nike (besar outlet dia....), Mango (MNG), La Senza, Liz Claireborne dan byk lg.. Dah la time tu tgh sale. Kami pun seronok la melangkah dari satu outlet ke satu outlet. Masuk outlet Nike, kami semua tersgtlah happynye sb sale sampai 70%. Kasut2 pun dah less 50%, pastu buy another pair dpt lg 50% diskaun. Gilerrrr.... Tp kami tak beli kasut pun sb nak tunggu summer sale yg dgr khabar lg murah....

Masuk kat La senza plak, hishhhh, lagi gilerrr... Lingeries murah2, sampai ada yg harga 50 pence je... Klu kat Msia, mana nak dapat harga cam tu!!! Pastu, kami ke outlet lain plak... Sedar2 dah berbeg2 kami bawak... Aku nak snap gambar punye la susah. Sebab tangan dah penuh. Kiri kanan dua tiga beg aku pegang... Shopping tak ingat!!! Then kawan, anum nampak outlet Lee Cooper yg tertulis 'Buy 3 for 2'. Tanpa berfikir, kami terus masuk... Memang ada plan pun nak beli jeans... Setelah puas membelek dan menerai (try), kami melangkah keluar dgn 3 pasang jeans di tangan (dlm plastik le, takkan bawak kat tangan plak kot...). Aku rasa, shopping kat Outlet Lee Cooper paling puas sekali. Maklumlah, bayar £12 aku boleh dapat 3 pasang jeans....

Last sekali, kami pegi ke outlet Kitchen apa entah... Aku dah lupa dah... kami sempat la beli casserole dish set of 3 for £7.50 je. Ada lg yg aku nak beli, tapi tangan aku dah tak larat dah nak bawak. Dah le gi naik train, bawak Aizara lagi. Klu naik kete, ngan outlet2 tu aku beli. So, after 6 hours shopping and window shopping, we all heading back to train station. Punye la lenguh tangan aku mengangkut beg2 plastik yg agak2 byk dan berat. Tp we all puas, dpt shopping macam2... Tengok je la beg plastik yg tersadai tu... Nak snap gambar tgh bawak beg sambil jalan pun dah tak larat. Hari plak mendung. So we juz want to get back and rest... And try our new clothes yg dah beli tu...

2 comments:

EdaManAli said...

k.ngh, ya pn nk jeans...
nnt srh a.azran wak blk...heheh...

IEKAN78 said...

wah....wah....wahh.....sakan soping!!!