Thursday 17 April 2008

Aizara Melaram

Terkejut aku bila tiba2 Aizara mencuitku sambil bertanya, 'Ibu, cantik tak, ibu?' Bila aku toleh, terkejut sambil ketawa, aku tgk dia penuh ngan calit2 biru. Rupa2nye, dia pakai eye shadow kat pipi. Ishhh, entah mana dia tgk org pakai eye shadow or make up ni. Sejak aku ke sini, tak pernah lg aku pakai eye shadow depan mata dia. Dah le semalam, dia ambik lipstick sapu kat bibir. Pas tuh, boleh lg tanye cantik ke tak dia tu.... Dah pandai melaram dah Aizara ni. Ni la sb terlalu attached ngan ibu dan bergaul ngan auntie2 kat sini.

Sometimes aku kesian jugak ngan dia. Sb tak dpt bergaul dgn rakan sebaya. Sometimes aku bawak gak dia pegi rumah jiran yg ada anak sebaya. Tp klu ramai sgt budak2, dia macam tak leh nak campur. Dia lagi selesa duk dgn auntie2 dia. Bila diperhatikan, memang nampak dia agak matang dibanding dgn kawan2 yg sebaya ngan dia. Hopefully balik Msia nanti, dia dapatla bercampur ngan kawan2 dia supaya dia dapat enjoy her childhood.

No comments: