Wednesday 9 April 2008

Pesta Makan2 di Beeston

After my last blog, I haven't had time to update my memory lane ni... Bukan apa, sibuk bersuka ria ngan rakan2 perantau ni. So, today, I'll try my best to update my memory lane with stories that had happen on weekends and early this week. Klu sempat dan daya kerajinan ku kuat utk menulis.

So, we start from last saturday. Last saturday aku buat mee goreng basah, setelah lama teringin nak makan. Lagipun, aku dah beli mee tu dr hari isnin lepas dan ikut label, mee tu dah expired dah, oooppppsss.... Tp setelah pemeriksaan (chewah, cam inspektor kesihatan la plak....) dibuat, aku dpti mee tu masih ok dan masih boleh dimakan. So, aku pun goreng la dengan senang hati... And aku jemput la member2 aku (dah cam adik2 aku dah kat sini...) datang makan sama2. Tak best kan, makan sorang2... Disebabkan mee tu tak mencukupi, masing2 cakap nak order fast food utk memenuhi selera makan... Late nite, kitaorg pun order chicken grilled, chicken burger la dsb... Bila dah kenyang, member g duk kat area sini cakap diorg malas nak balik. So diorg bermalam kat rumah aku la malam tu....

The next morning, we all discussed what to have for breakfast. And ada la yg rajin nak buat cekodok bawang. Aku plak, volunteer utk buat maggi goreng.... Tgh duk proses2 for maggi goreng, housemate aku balik and suruh buat bihun goreng... Dlm masa yg sama, dia kluarkan kepala ikan salmon yg dia beli last2 week. Dia mintak aku buat kari kepala ikan. Oleh kerana kepala ikan tu besar dan byk, and after had a long discussion, we all decided to make kari kepala ikan dan asam pedas kepala ikan. After long process of making lunch, here are the menu for the day..
Kari kepala ikan salmon
Asam pedas kepala ikan salmon
Tempe goreng
Sambal kicap, dan....
Last but not least, blended sambal belacan (lumat sgt sampai tak nmpk rupe...)

Lepas lunch, kami dihidangkan dgn dessert iaitu ice cream. Tak sempat nak snap sb laku sgt. Pesta makan tu berlangsung dr tengahari sampai ke malam. After dinner, kami duk layan konsert AF 6 kat Youtube. Terasa cam duk kat Msia kami malam tu... Dgn masakan dan rancangan TV cam tu, so, terlepas lah rindu pada Msia tercinta. Alhamdulillah...

No comments: