Friday 6 August 2010

Kawan Pindah.....

Tadi masa tgh makan, Aizara cakap, "Pikachu dah pindah ke Pahang...." Aku terkejut, "Hah, Pikachu dah pindah?" Aizara jawab, "A'ah! dia tak datang sekolah tadi..." Abah pun menyampuk, "Patut la pagi tadi dia cam tanya, Pikachu datang sekolah ke tak ari ni...."

Ala, kesian, Aizara... Ramai dah kawan2nye berpindah... Tinggal dia dgn beberapa org je lg kawan2 dia... Patut la dia cam tak suka pergi sekolah (taska) dia... Rupanya kawan2 dia ramai dah tak ada...

Pikachu (a.k.a Shafikah) tu antara budak terawal di taska tu. Pada masa aku mula2 antar aizara ke situ, Aizara berumur 3 bulan. Shafikah pulak berusia 2 bulan. Aku masih ingat lagi Shafikah pada masa tu memang kuat nangis.

Aizara pernah meninggalkan taska tu masa aku sambung belajar di UK. Tp dia meninggalkan taska tu hanya untuk tempoh setahun. Lepas aku balik drp UK, aku hantar lg Aizara ke taska yang sama. So, dia jumpa la balik kawan2 seangkatan dengannya... Antara kawan yg rapat dengan dia, Kasih Alia, Nurin, Amar, Shafikah and etc...

Aku cakap kat dia, "Sian Aizara, kawan Aizara tak de..." Tp dia dgn positifnye menjawab, "Tak pe, Aizara ada kawan baru... Nabihah, Atikah, Ayuney, Adam Haikal and etc... Alhamdulillah, she's ok with the situation....

1 comment:

EdaManAli said...

dlm gmba tu yg mane 1 aizara? yg b'tompok tu ke???