Tuesday 11 March 2008

Aku masih malas....


Aku tak tau kenapa aku malas sangat.... Dari minggu lepas lagi... Minggu lepas boleh dimaafkan sb laptop kene serangan spyware. Skrg ni, laptop dah ok, tp orgnye pulak tk ok. Entah apa yg mengganggu fikiran pun, aku tak tau la... Ada assignment nak kene antar by 14th Mar. ni. Anak plak, tak bagi sentuh keyboard, katanye, "Ibu jangan la buat keje. Nanti Aizara marah." Pastu, ajak jalan, "Aizara nak gi Msia...". Hmmm, Aizara pun dah boring duk sini, ye, Aizara?? Untuk hilangkan boring, ini le keje aku, blogging, surfing, uploading, commenting, chatting....

Rindu kat suami, famili kat msia, itu sudah tentu. Sudah biasa sgt, tp hati dan perasaan masih tak boleh cope ngan homesick ni. Anak plak, semalam mintak nak call abah dia. Dapat cakap ngan abah dia sekejap je.. Nak cakap lama tak boleh, mahal charge call per minute. Abahnye bz skrg. Sibuk dgn study, sampai tak leh nak luangkan masa bercakap or chatting ngan anak dan isteri dia kat sini... Sometimes, payah nak faham lelaki ni... Di mulut cakap sayang dan rindu... Tapi tak plak ditunjukkan kepada org yg tersayang dan dirindui.. Kita kat sini, bagai nak rak merindu...

Anyway, aku dah tak tahan sgt dah duk sini. Jauh dr famili, husband. Aku tak tau nak ke mana bila time boring cam ni... Dgn keje yg tak siap2 lg... Projek tak jalan2 lg... Cam mana nak balik Msia on time ni... hati dah meronta2 dah ni...

2 comments:

IEKAN78 said...

mc ngoh...

just concentrate to ur study. first u reached there kalau homesick gile ok la coz u r loney. Now Aizara dh ade kan at least dh kurang rindu dendam pada anak. kalau rindu pada hubby just look at ur dotter coz she looks like his dad!!! do ur project, ok!! kalau extend lagi lambat la nk blk mesia!!!

EdaManAli said...

ngaji mmollekk laa gitu gak...kami tunggu penuh sabaa...
btol laa hok kak e oyak tuh...yg pnting wak peghabih with flying colours...